Nytt hos Fri Terapi!

18.02.2024

Fri Terapi börjar nu även erbjuda familjeterapi, dvs sessioner där jag kan hjälpa till att vara ett språkrör och stöd om två eller flera familjemedlemmar behöver prata om något som orsakar svårigheter i deras relation. Om en vecka har jag min första digitala session familjeterapi, och jag ser verkligen fram emot detta nya steg! 

Familjeterapin kan antingen utgå ifrån en kontrahents önskemål, eller alla inblandade. I det första fallet förbereder vi med att först ha en session på tu man hand, där vi tillsammans klargör syftet med familjeterapin, vad klienten vill åstadkomma med den och vad hen vill ta upp. Klienten får också hjälp att formulera sina önskemål på ett sätt som inte gör den/de andra deltagarna illa till mods. 

Målet är förstås alltid att även de som bjuds in från en kontrahent, ska känna sig bekväma och terapin utgår ALDRIG från en anklagande eller fördömande plats, utan min metod är alltid vänlighet, nyfikenhet och öppenhet. Före sessionen träffas jag och den inbjudande kontrahenten sedan ensamma en liten stund, för att checka in och kolla dagsläget, om hen vill ändra på något i planen eller fråga något nytt. 

Fri Terapi har alltid som mål att möta klienterna där de är, med tillgänglighet och tilltro. Bara på det viset kan en gynnsam förändring äga rum. Behöver du hjälp att få till ett samtal med någon i din närhet? Tveka inte att kontakta mig för att ställa frågor eller boka ett kostnadsfritt samtal där vi diskuterar saken! Jag finns här för dig!

/Charlie

#FriTerapi #CharlieLundström #Familjeterapi #Kommunikation #Grruppsamtal #Relationsterapi 

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång